Friday 5 October 2012

Masa Depan

Assalamualaikum..
pagi2 sabtu ni terasa nak luahkan perasaan lagi..hehehe...ni bukan pasal orang lain tapi pasal diri sendiri..apa yang aku akan buat dan buat keputusan untuk masa depan aku..sekarang aku menuntut di Universiti Putra Malaysia dan sedang mengambil ijazah tahun akhir..InsyaAllah akan tamat pada september 2013 (setahun lagi..hehehe! :D ) 
mesti ramai student lepasan ijazah akan menyambung pelajaran ke peringkat lebih tinggi kan? (master) macam tu la ape aku inginkan tapi.. bila dipikirkan balik memang takkan ada peluang atau ada peluang pun mungkin aku takkan pegi...sebab MAK.. ;(
mak aku berumur 60tahun dan banyak kali dia cakap "bila ain da habis blaja nanti mak dah x payah berniaga cendol lagi :) " dan ada satu ketika aku terdengar perbualan antara pelanggan dan mak

pelanggan : "makcik nie kuat lagi berniaga..patotnye umur makcik macam nie kena duduk rumah..rehat..kesian makcik.. "
mak : "xpela..nanti anak makcik tu da nak abes blaja (tunjuk ke arah aku ) makcik pun dah x larat nak keje lagi.. harapkan anak sorang ni jela tanggung makcik lagi..lagipun makcik dah x lame."

agak-agak korang tau x ape perasaan aku bile aku dengar mak cakap macam tue? Luluh hati aku nie..sejak tu aku dah x pikir nak sambung master.. AKU TAK NAK PENTINGKAN DIRI SENDIRI..!!!! aku akan pentingkan mak aku dari yang lain.. Tolong lah Ya Allah..jangan ambil ibuku lagi...jangan pisahkan kami..aku sayang dia.. ;( 

Adik aku selalu cakap impian dia nak jadi pensyarah..nak sambung master dan phD.. kadang-kadang timbul jugak rasa cemburu nie..xpela..aku redha.. mungkin dia berpeluang dari aku dan dia lebih pandai dari aku.. so, aku rase dia layak.. :)

so..from now on, aku kena positifkan diri aku supaya tak menyesal dengan segala keputusan yang aku buat..mungkin lepas kawin atau lepas kerja nanti akan ada offer untuk aku sambung blaja..mungkin bukan sekarang.. bila-bila masa pun kita akan capai impian kita tu sebab Allah Maha Merancang dan aku yakin dengan perancanganNYA ..aku pun bukan hanya tawakal tapi kena ada usaha jugak kan? 

Best of Luck for me! InsyaAllah..cahaya akan menyinar dalam hidup kita dan akan lebih dipermudahkan olehNYA.. 

No comments:

Post a Comment